FAQ

faq

FAQ

Meest gestelde vragen en antwoorden

Wij hanteren een minimum bestedingsbedrag van  € 100,- exclusief eventuele bezorgkosten

De betaling geschied in twee termijnen.Je ontvangt samen met de definitieve bevestiging van je gehuurde items een factuur. Wij verzoeken je vriendelijk de aanbetaling van 50 % van het totaalbedrag binnen 14 dagen aan ons over te maken. 14 dagen voor de activiteit ontvang je een tweede factuur van ons met het restbedrag en heb je wederom 14 dagen de tijd om het bedrag over te maken. De eventuele borg dien je tijdens het ophalen of bezorgen contant te betalen. Let op! Vindt je evenement/feestje of bruiloft al binnen 4 weken bij bestelling plaats, dan brengen wij meteen het volledige bedrag in rekening.

Wij zijn via de mail info@realdutchman.nl bereikbaar of telefonisch via 06-295 932 59. Wij doen ons uiterste best om vragen binnen 24 uur te beantwoorden muv feestdagen en weekenden. Vooral in het hoogseizoen van maart tot en met oktober zijn wij wat minder goed bereikbaar. Heb je na 2 werkdagen nog geen reactie mogen ontvangen, bel dan gerust. Kijk ook even in je postvak met de ongewenste mails!

Ja hoor, dat is zeker mogelijk. Stuur ons even een berichtje of bel ons en wij plannen graag een afspraak met je in. Een kijkje nemen is uiteraard geheel vrijblijvend en verplicht je tot niets. De opslagruimte is in Groenekan, Utrecht. Het exacte adres ontvang je uiteraard nog van ons.

We vragen altijd een borg van 100 euro ongeacht het bestedingsbedrag. De borg dien je contant te betalen.
Wat gebeurd er als iets kapot gaat of ik in de hectiek kwijt raak?
Wij gaan ervan uit dat je zorgzaam met onze spullen omgaat. Alle onze items hebben ergens een kleine groene sticker om ze zo sneller terug te kunnen vinden. Mocht er onverwacht toch iets stuk gaan of jullie in de hectiek iets kwijt raken moeten we de prijs om het te vervangen wel verrekenen met de borg. We vragen altijd een borg van 100 euro ongeacht het bestedingsbedrag. Bij de definitieve bevestiging vind je altijd de verhuurvoorwaarden en een lijst met prijzen voor de vervanging, zodat je altijd vooraf weet waar je aan toe bent. Is het bedrag van de schade of het verlies hoger dan de borg, dan zullen we die kosten extra in rekening brengen op de (laatste) factuur.

Wat leuk dat je items voor jouw grote dag, feestje of shoot wilt huren via de Real Dutchman. Graag leggen wij het huren voor jou in 3 eenvoudige stappen uit:

Stap 1:  Spullen huren via verhuurshop / controle beschikbaarheid

Wil je graag via de Real Dutchman huren? Kies dan de gewenste items in de verhuurshop en leg ze in jouw winkelmaand. Kies voor betaaloptie overmaken. Plaats bij de opmerkingen voor welke dag(en) je de items wilt huren, waarvoor jet het wilt huren en of je de spullen wilt komen ophalen of wilt laten bezorgen. Indien alles wilt laten bezorgen vermeldt hierbij dan ook het adres! We controleren dan voor jou de beschikbaarheid van alle items. Je ontvangt binnen 24 uur een definitieve bevestiging van ons, m.u.v. feestdagen of weekenden. Indien van toepassing, berekenen wij ook de bezorgkosten voor jou. Wij hanteren een minimum bestedingsbedrag van 100 euro.

Stap 2: Betaling

Je ontvangt samen met de definitieve bevestiging van je gehuurde items een factuur. Wij verzoeken je vriendelijk de aanbetaling van 30 % van het totaalbedrag binnen 14 dagen aan ons over te maken. Na het inleveren van je items ontvang je een tweede factuur van ons met het restbedrag en heb je wederom 14 dagen de tijd om het bedrag over te maken. De borg dien je tijdens het ophalen of bezorgen contant te betalen.

Stap 3 : Spullen ophalen of laten bezorgen en retourneren 

Je kunt ervoor kiezen de spullen bij ons in de showroom/opslagruimte in de buurt van Utrecht op te halen of wij bezorgen de spullen graag bij jou. Na 3 dagen breng je de spullen weer terug of wij halen ze weer op. Wij gaan ervan uit dat je zorgzaam met onze spullen omgaat. Wij verzoeken je vriendelijk servies en glas af te wassen en droog te retourneren.

De kleine letters

Schade of verlies

Wat als er iets kapot gaat of je iets kwijt bent geraakt in de hectiek van je bruiloft, fotoshoot of feestje? Geen probleem. Helaas moeten we de prijs om het te vervangen wel verrekenen met de borg. We vragen altijd een borg van 100 euro ongeacht het bestedingsbedrag. Bij de definitieve bevestiging vind je altijd de verhuurvoorwaarden en een lijst met prijzen voor de vervanging (als wij dit alvast kunnen aangeven, soms moeten wij ook eerst een offerte bij een bedrijf aanvragen voor het vervangen van glas bijvoorbeeld), zodat je altijd vooraf weet waar je aan toe bent. Is het bedrag van de schade of het verlies hoger dan de borg, dan zullen we die kosten extra in rekening brengen op de factuur.

Met liefde en oog voor details verzorgen wij jullie mooiste dag. In de afgelopen jaren hebben wij al heel wat mooie bruiloften, diners en evenementen mogen stylen. Stuur ons gerust een mailtje met je wensen en wij kijken samen naar de mogelijkheden. Wij bieden verschillende pakketten aan, van ‘een handje helpen’ tot het stylen van ceremonie, diner tafel, feestzaal etc. Je kunt ons ook los in huren. Ons uurtarief is € 55 euro (exclusief btw) per uur, minimaal afname 2 uur. Wij horen graag van je!

Wij halen en brengen de items graag bij je langs. Wij vragen 0,55 cent per gereden km, gerekend vanaf Groenekan, Voordorpsedijk 32B. De prijs is inclusief btw, chauffeur en benzinekosten. Je dient het aantal km keer 4 te berekenen. Wij leveren echter pas bij een bestedingsbedrag vanaf 100 euro. Helaas is het anders qua tijd en kosten voor ons niet haalbaar.

Om zeker te gaan dat je gewenste items nog beschikbaar zijn, raden wij altijd aan om op tijd te reserveren. De meeste plaatsen 3 a 6 maanden van tevoren de bestelling. Aangezien de meeste items van ons uniek zijn en dus hiervan geen tweede hebben is reserveren gewenst. Vooral voor zeer populaire dagen in de zomermaanden (lees mei t/m september) zijn wij altijd snel volgeboekt. Maar ook last minute kun je altijd nog een bestelling plaatsen. Wil je graag de styling door ons laten verzorgen? Dan raden wij aan minimaal 6 maanden tot 1 jaar van tevoren contact met ons op te nemen.